srijeda, 22. lipnja 2011.

Baiser tortice s voćem


Sanja s bloga Knjiški moljac je domaćica igre Ajme, koliko nas je! za lipanj.  Kao temu igre nam je zadala jaja. Na prvi pogled se čini jednostavno, jer su jaja sastavni dio većine jela. Međutim, jaje treba biti glavni sastojak. S obzirom na glavni sastojak, morala sam zamoliti dame iz kokošinjca za poziranje.




Moram priznati da u početku nisam imala nikakvu ideju, jer do sada nisam radila deserte kojima je jaje glavna namirnica. Listajući kuharice, pretežno se nude slični recepti bazirani na smjesi od tučenih bjelanjaka ili varijacije šne nokli. A ja sam tako skeptična prema i jednoj i drugoj opciji. Budući da je zadatak za Kuvarijacije napraviti pavlovu (o kojoj čitam samo pozitivne komentare), odlučila sam  napraviti baiser tortice, kako bih testirala da li ima smisla upuštati se u projekt zvan pavlova.

U kuhinji sam se osjećala kao početnica. Pročitala sam sve dostupne izvore u kojima se daju savjeti za baiser/meringue, odnosno kolače od tučenih bjelanjaka. Dvije stvari su mi se cijelo vrijeme motale po mislima: kako ću oblikovati tortice, odnosno da li će zadržati svoj oblik i da li će mi se u konačnici svidjeti okus. 

  • 4 bjelanjka
  • 200 g šećera
  • 1 žličica vanilija šećera
  • 1 žličica gustina
  • 100 g tamne čokolade
  • 200 g raznog voća (koristila sam bijelo i crno grožđe, nektarine i maline)




Na papiru za pečenje nacrtajte šest krugova promjera 5 cm. Papir preokrenite i obložite lim za pečenje. Izmiksajte bjelanjke sa 4 žlice šećera u čvrsti snijeg. Snijeg mora biti tako čvrst da ostaje vidljiv trag kada ga zarežete nožem. Preostali šećer pomiješati sa vanilija šećerom i gustinom (pronašla sam savjet da će smjesa biti stabilnija, ako se stavi gustin). U snijeg postupno dodavajte po nekoliko žlica šećera i lagano umiješajte  špatulom.

Konačno je došlo i vrijeme da probam tortice. Nisam oduševljena, a i suprug me mrko gledao dok je jeo svoju torticu. Očigledno nismo  za kolače bazirane na  tučenim bjelanjcima.


Broj komentara: 15:

  1. Izgledaju bas lepo, hvala na ucescu

    Pozz

    OdgovoriIzbriši
  2. prekrasno izgledaju, žao mi je što vam se nisu svidjeli

    OdgovoriIzbriši
  3. Hm... baš čudno, ne znam šta tu ima da se ne svidi. Štaviše, retko sam viđala beze koji izgleda ovako dobro kao tvoj. Skoro je sasvim beo, divan.

    OdgovoriIzbriši
  4. Kako je divno videti da se koristi voce kojeg kod vas ima sad u izobilju.A ovo su tvoje koke?Ako jesu mogu misliti kako su jaja sveza;))

    OdgovoriIzbriši
  5. ako nećete vas dvoje, ja se dobrovoljno javljam da uklonim ostatke :D laka, voćna poslastica ...

    OdgovoriIzbriši
  6. Tamara, tortice su premazane čokoladom i na nju je posloženo voće

    Maxivida, kolače dijelim prema tome da li nakon prvog komada imam želju uzeti još ili ne. Ovaj je u drugoj kategoriji. Nije me oduševio, a nakon toliko hvalospjeva na raznorazne beze kolače, razočaranje je još veće.

    Džoli, naše kokoške uživaju na ograđenoj livadi od otprilike 1000 kvadrata i hrane se samo prirodnom hranom.

    Sanja, nije ih bilo puno pa se pojelo. Tata je pokazao najveće oduševljenje pa ih je dobio najviše.

    OdgovoriIzbriši
  7. he he, super su ti modeli:) kosarice mi odlicno izledaju, ja volim ovakve kolacice tako da je meni ovo super:)

    OdgovoriIzbriši
  8. ja baš volim ovakve kolače s beze korama, ti su mi naj! Krasno su ti ispale

    OdgovoriIzbriši
  9. to se zove ljetno šarenilo boja :) super kombinacija!

    OdgovoriIzbriši
  10. Perfektan, zdravi, ljetni desert.
    Simpaticni su ti modeli za poziranje!

    OdgovoriIzbriši
  11. I ja sam imala problem sa jajima kao glavnim sastojkom, na izgled se čini jednostavno ali kada kreneš misliti što napraviti ispadne da i nije. Tvoji kolačići jako lijepo izgledaju. Sviđa mi se čokoladni premaz i na njemu voće, a "košarice" koliko god te nisu oduševile okusom izgledom su prekrasne.

    OdgovoriIzbriši
  12. Čim sam vidjela namirnicu, znala sam da će biti problema. Negdje potajno sam se nadala da ću se oduševiti receptom koji sam izabrala, ali eto, ne možemo svi sve voljeti.

    OdgovoriIzbriši